måndag 29 oktober 2012

Disa 90 år

Tänk att fylla 90 år - snacka om coolt. Och denna Disa som dagen till ära fyllde 90 år var skollärarinna i sina aktiva dagar och undervisade bland annat i engelska. Eller "aktiva dagar" - ja det har hon tydligen fortfarande. Pigg som få!

Englandstårta

Det var kolsvart ute när jag skulle fotografera, och några bra lampor för fotografering har jag inte lyckats införskaffa än.... så bilderna blir lite gulaktiga.


Blommig tårta

Blommor och blader till Disa på högtidsdagen!


Namn och nummer fick glittra! Röd SP täckt med glitterfärg. 


Tårtan innehöll hallonmousse, hallonkompott, glasscreme

1 kommentar:

  1. Gullig och färgglad tårta! Kör du alltid med marsipan?

    Svårt det där med ljus och fotografering av tårtor. Jag försöker att alltid fota mina bakverk med dagsljus som enda belysning. Idag då jag fotade min nya tårta (finns på bloggen nu) var det väldigt mörkt ute. Men jag fingrade lite på slutartiden och bilderna blev ljusa och fina!

    Jag har inte torkat blommorna innan montering. Klistrar ihop bladen direkt i torkkoppen.

    SvaraRadera