fredag 29 augusti 2014

Studenttårtor


Förra året gjorde jag studenttårtor till min kollega Kias dotter. Och nu var det dags för hennes son att ta studenten. Kul med återkommande tårtbeställare, det bevisar ju att dom gillat tårtorna :)

Studenttårtor

Student för mig, det är blått och gult och vitt - så det fick bli färgtemat på tårtorna.

Studenttårta

Provade på att göra prästkragar för första gången. Lite pill, men jag gillar ju den pilliga delen mest med denna hobby så jag led inte direkt :)

Och vad symboliserar svensk sommar mer än prästkragar!

Blågul tårta

Jag gjorde en minitårta i form av en studentmössa och satte ovanpå den ena tårtan.


När jag tog studenten hade vi i klassen en slogan som löd: "Student -91, Det känns rätt!" Man kan ju lätt konstatera att det har gått några år....

Studenttårta

Jag testade ett nytt sätt att täcka en av tårtorna, nämligen att jag hoppade över det traditionella vanliga "locket" och gjorde ett lock utav utstansade blommor. Satte dit lite sockerpärlor för extra piff.


Grattis till studenten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar