tisdag 8 augusti 2017

Bamsetårta

När Lovelia fyllde år så kunde jag tyvärr inte göra tårta för jag var inte hemma då. Men själva figurerna kan man göra långt innan, bara man förvarar dom dammfritt så funkar det. Jag brukar ställa dom i en lufttät burk. Jag gör oftast figurerna långt innan för det är så tidskrävande och när själva tårtan skall göras så går all tid åt till det.... eftersom jag har ett "vanligt" jobb också så är ju tårtbakning en kvällsaktivitet :)

Bamse sockerpasta

Bamse är Lovelias favoritfigur för tillfället. Tror att alla barn har en Bamseperiod någon gång :)

Bamsefigur

Skalman sockerpasta

Skalman i lampans sken!

Skalmanfigur

Skalman vaktar Bamses dunderhonung... och vilar lite i väntan på att Mat- och sovklockan skall ringa in till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar