torsdag 14 juli 2011

Min första MMF-tårta!

Ikväll har jag gjort min första tårta täckt med MMF (Marshmallowsfondant).

Jag kavlade och kavlade, började om från början... och kavlade och kavlade. Jestanes - detta är verkligen något jag måste öva på.

Hej då tårta


Tårtan är till min Michaela, som ska gå vidare mot nya utmaningar i arbetslivet. Vi önskar henne Lycka Till med fika i morgon.


Hej då tårta
Kantdekoration med små hjärtan

Tårtan är grön i verkligheten... dock ej på bilden - behöver även gå fotokurs...

Tårtans innehåll:
Mörk chokladmousse
Jordgubbsmousse
Spacklad med vit chokladsmörkräm
Täckt med MMF färgad med Sugarflair Colours Gooseberry
Dekorerad med SP

6 kommentarer:

  1. Och den var väldigt god. Tack!

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jättefin, övning ger färdighet! *ler*
    Det kan vara för lite knådning som är problemet gällande bubblorna, eller att du har rört in för mycket luft i marsmallowsen...

    Tack för din fina länk, kram Karin

    SvaraRadera
  3. den blev ju jättefin.a mmf kan ibland bli svårhanterad,ibland är de för att man haft för lite/för mycket florsocker.du skulle ha sett min första..hheheheh

    SvaraRadera
  4. Sussie: Vassego!

    Karin: Ja, jag får helt enkelt ge mig i kast med en ny MMF snart igen.

    Simone: Den skulle jag gärna vilja se. Finns den på din blogg?

    SvaraRadera
  5. Tack underbara vän för världens finaste tårta! Den va så god att jag hade kunnat äta en fjärde tårtbit! ;)

    SvaraRadera
  6. Tack underbara vän för världens finaste tårta! Den va så god att jag hade kunnat äta en fjärde tårtbit! ;)

    SvaraRadera